Khamis, 24 November 2011

Penganalisis Jangka Potensi Pertumbuhan yang besar Untuk Apple iPhone Di Asia

 
  Sejak dua menjak ini zik dapat tahu permintaan untuk iPhone dan Samsung melambung tinggi dan meninggalkan Nokia,sony dan selainnya.jadi fakta daripada AppleInsider melaporkan bahawa menurut penganalisis Katy Huberty bank pelaburan Morgan Stanley, Apple mempunyai potensi besar untuk pertumbuhan di seluruh dunia, 67% pembeli Asia telefon pintar tidak mempunyai akses kepada iPhone . dalam masa yang sama Apple dapat memperluaskan rakan syarikt telko.

 Penganalisis Katy Huberty dianggarkan bahawa separuh daripada pertumbuhan semua pelanggan selular di seluruh dunia telah berakar umbi dalam pengangkut pengembangan sejak tahun 2008. Ini adalah benar untuk iPhone. Apple telah bekerjasama dengan lebih daripada 230 syarikat penerbangan dan iPhone mempunyai kehadiran di 105 negara, yang merupakan sebahagian besar mengapa mereka telah menolak 20 juta unit setiap suku tahun ini.

  Rakan-rakan pembawa Apple di Asia merupakan hanya 22% daripada jumlah keseluruhan, yang bermakna bahawa 67% daripada pelanggan yang ketinggalan dalam kesejukan. Apple boleh berkembang ke dalam pangkalan pelanggan itu dengan bekerjasama dengan syarikat telko yang lebih.

  China seolah-olah menjadi kawasan utama. Carrier kedua terbesar di China dan China Unicom, dan mereka orang memiliki lesen untuk menjual iPhone di sana. Syarikat telko terbesar, China Mobile, masih dilaporkan lebih 10 juta pelanggan menggunakan peranti pada rangkaian mereka. 90% daripada responden dalam kaji selidik telefon pintar berkata mereka akan mungkin untuk membeli telefon 3G sebagai alat mereka seterusnya, dan 91% akan membuat bahawa telefon pintar. Di samping itu, 38% berkata mereka merancang untuk membeli iPhone 1. Huberty merasakan bahawa menawarkan titik harga yang lebih berdaya saing - $ 300 - boleh dua kali ganda. 

  Halangan utama kepada pertumbuhan potensi Apple pengguna pra-bayar. 69% daripada pengguna telefon bimbit di seluruh dunia menggunakan perkhidmatan pra-bayar. Walaupun pada masa lalu, asas pelanggan pasca bayar telah perlahan-lahan meningkat berbanding kepada pelanggan pra-bayar, mereka telah digantikan kedua sejak Jun tahun ini. Kadar pertumbuhan bagi pelanggan pasca bayar yang lebih besar akan bekerja di memihak kepada Apple, yang akan bekerjasama dengan syarikat penerbangan yang lebih. Penganalisis meramalkan bahawa Apple akan bekerjasama dengan ketiga-tiga syarikat penerbangan terbesar di China pada tahun 2012.

   Oleh kerana kebanyakan pengguna telefon pintar di antara 25-34 tahun dan Asia mempunyai 655 juta orang (10% daripada penduduk dunia) dalam kumpulan umur itu, dan sejak Apple sudah mempunyai jenama yang kukuh di sana, ia bersedia untuk mengambil sebahagian besar daripada itu pasaran jika ia harga iPhone kompetitif. Dan, memandangkan Apple boleh melancarkan iPhone 4S di China dan di India (walaupun sangat sangat berharga) tidak lama lagi, mereka boleh melihat keuntungan melambung terlebih dahulu dan bukan daripada kemudian.  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Spirit Of Ukhwah

Spirit Of Ukhwah
My Organization