Ahad, 26 Ogos 2012

Bagaimana untuk Set Up Dua Langkah Pengesahan Untuk Akaun Dropbox anda



Jika anda seorang pengguna Dropbox, anda mungkin telah mendengar mengenai insiden penggodaman beberapa minggu sebelum ini. Dropbox mengumumkan bahawa ia akan menambah ciri-ciri keselamatan seperti dua faktor pengesahan dan lain-lain.
Jika anda telah sabar menunggu untuk pengesahan dua faktor maka berita baik adalah bahawa Dropbox nampaknya telah secara senyap-senyap melancarkan kepada pengguna Forum mereka untuk mencubanya.
Jadi jika anda mahu untuk menambah lapisan tambahan perlindungan ke akaun Dropbox anda kemudian ikuti arahan langkah-demi-langkah untuk membolehkan pengesahan dua faktor:
 
Penting: Dropbox belum dilancarkan secara rasmi. Mereka telah dibebaskan apa yang mereka panggil 'membina eksperimen' kepada pengguna forum mereka supaya "feature" masih boleh berada dalam beta, jadi jangan teruskan dengan berhati-hati. Dropbox merancang untuk membolehkan "feature" untuk semua pengguna dalam beberapa hari akan datang.
  • Untuk membolehkan pengesahan dua faktor, pergi ke URL ini - http://www.dropbox.com/try_twofactor pada komputer anda (anda akan diminta untuk log masuk, jika anda tidak log masuk).
  • Ia harus mengarahkan anda ke tab keselamatan, di mana anda kini perlu melihat pilihan untuk membolehkan dua langkah pengesahan  Nota: Jika anda tidak dihalakan ke tab keselamatan, klik pada nama anda dari kanan atas mana-mana halaman untuk membuka menu akaun, kemudian klik tetapan dari menu akaun dan pilih tab Keselamatan atau klik pada pautan ini .
  • Klik pada pautan perubahan untuk pengesahan Dua-langkah. Anda akan diminta memasukkan semula kata laluan atas sebab-sebab keselamatan. Selepas memasukkan kata laluan, klik pada butang seterusnya.
  • Anda kemudiannya akan mendapat pilihan untuk menerima 6-digit kod keselamatan anda sama ada di bawah anda melalui mesej teks (nombor telefon antarabangsa juga disokong) atau anda juga boleh memilih untuk menggunakan kod keselamatan yang dihasilkan oleh aplikasi seperti Google Authenticator.
  • Jika anda memilih untuk menerima kod keselamatan oleh mesej teks, maka Dropbox akan menghantar anda kod keselamatan oleh mesej teks untuk mengesahkan nombor telefon anda.
  • Jika anda memilih aplikasi Mobile, maka melancarkan apl Pengesah Google pada iPhone anda dan mengimbas barcode. Jika anda tidak mempunyainya, memuat turun dari App Store langsung ini link di bawah anda. Google Authenticator akan menambah token keselamatan untuk akaun Dropbox anda supaya ia boleh menjana kod keselamatan. Anda akan melihat kemasukan baru untuk akaun Dropbox anda awalan dengan 'Dropox'.
  •  
  •  
  •   Nota: Pengguna Advanced juga boleh menjana kod keselamatan daripada baris arahan pada Mac mereka menggunakan alat OAuth disediakan di sini .
  •  
  • Setelah aplikasi dikonfigurasi, anda akan digesa untuk memasukkan kod keselamatan yang dihasilkan oleh aplikasi Google Authenticator kejujuran persediaan.
  • Selepas nombor telefon anda atau persediaan Google Authenticator disahkan, anda akan digesa untuk membolehkan pengesahan dua langkah.
  • Anda juga akan mendapat 16-digit kod sandaran kecemasan khas sebelum membolehkan dua langkah pengesahan yang akan membolehkan anda untuk mengakses akaun Dropbox anda jika anda kehilangan iPhone anda atau tidak boleh menerima atau menjana kod keselamatan. Menulisnya dan memastikan ia selamat.
  •  
  • Selepas anda telah membolehkan pengesahan dua langkah, anda perlu memuat turun versi terbaru aplikasi Dropbox untuk komputer anda (tersedia untuk Mac, Windows dan Linux) dari link ini , yang menyokong pengesahan dua langkah. Sila ambil perhatian bahawa pemasang dari http://www.dropbox.com/download masih tidak menyokong pengesahan dua langkah.
    Versi terbaru aplikasi Dropbox untuk iPhone dan iPad ( App Store pautan ) seolah-olah sudah menyokong pengesahan dua langkah.
    Selepas anda telah memasang versi terkini aplikasi pada komputer anda, iPhone dan / atau iPad, hapuskan semua peranti anda dari tab Security dalam akaun Dropbox anda. Anda kini akan digesa untuk memasukkan kod 6-digit keselamatan apabila anda cuba untuk mengakses akaun Dropbox anda dari peranti ini.
    Jadi tidak membazir bila-bila masa dan mendapatkan akaun Dropbox anda sekarang. Seperti biasa, jangan lupa untuk memberitahu kita bagaimana ia pergi. Hat tip untuk Amit Agarwal Inspirasi Digital ! [Menerusi Dropbox ]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Spirit Of Ukhwah

Spirit Of Ukhwah
My Organization