Jumaat, 20 Mei 2011

Bahana Jailbreak Ps3 Kene "BRICK" dekat SONY!!

  

    Dekat satu bulan zick baiki PS3 zick..masalah betol la ingatkan lepas cuti semester boleh la nak main PS3 tapi sedih dan kecewa apabila zick balik rumah buka jew PS3 duduk kejap dia padam sendiri..zick rasa pelik??
rasa takde la sape2 main sebab sejak masuk sem ini PS3 hanya duduk bawah plasma TV je??

  Hairan zick siang malam duduk kaji laman web "hacker" dan web2 yang boleh repair ps3 zick neyh..yelah zick puasa game 5Bulan..xsntuh game lansng..ingatkan nak Qada' dengan cuti sem ini..tapi....TaPi semua neyh satu kesedihan yang ditunggu2 selama 5 Bulan...

   Yelah bnyak jenis tektik zik dah cuba..dah habis seratus lebih usaha baiki ps3..tp semua 2 sia2 tau..ermmmm
semalam zik dapat tahu yang PS3 zick kene "BRICK" kat Company Sony Playstation..xtau la apa makna disebalik perkataan "brick" tapi yang zik tahu istilah bagi sape2 yang pernah Guna System Jailbreak maka syarikat Sony akan rosakkan system ps3 melalui Online internet...

   Ooooh Tidak maka bermakna PS3 zik adalah salah satu mangsa yang kene..akhir2 zik dapat tahu adik kepada zik pernah online ps3 semasa jailbreak ps3..so sgt sedih...so lepas neyh xdewlah eerti PS3 cuma Target Beli XBOX 360..Insya Allah..

      So semua ini bermula dengan JAILBREAK..Ok zik cerita sikit la pasal jailbreak neyh..ok kalau dalam bahasa melayu diafsirkan "pecah penjara"..istilah jailbreak neyh diletakkan oleh seorang genius Hackers yang bernama George HOT yang mana dia mmg genius yang berumur 17tahn yang mula2 hack Iphone...So lepas itu dia guna genius dia dengan hack system ps3..so kalau sape2 guna hack dia xpayah la beli game Ori ps3 yang harga sampai rm200+ so just copy game dalam hard disk anda dan main terus melalui hard disk..so kalau dari segi jimat 2..mmg jimat sngat2..kalau beli yang ori dapat satu game dgn harga rm200 tapi kalau yg game jailbreak dapat dalam 5 Game..So sbb 2 SONY nak banteras betul2 la pasal Jailbreak neyh..

   Jadi kepada kawan yang ada maslah mengenai PS3 boleh tnya zik..sbb dah bnyak nak kongsi dengan anda semua..bagaimana SONY "brick" system ps3 anda..

  Semua neyh semua adalah pengalaman...so zik rasa lepas neyh kalau nak main game rela beli yang ORI dah..sbb sygkan CONSOLE PS3 dulu beli dalam RM2800..SERIIK dah..Tapi nak buat macam mana semua neyh adalah pengalaman yang menjadi seorang guru yang terbaik mengajat kita erti pengalaman..
Terima Kasih Kepasa Pembaca2...
.

11 ulasan:

  1. Ps3 sya pon jdi mcm tu lepas adik on9 ja trus hilang smua game. Tp boleh main lg cuma kena beli cd jela..

    BalasPadam
  2. kalau harga ps3 yg telah di jailbreak bpe ye? tau tak

    BalasPadam
  3. Baru je sy beli ni. Kalau tanpa sistem Jailbreak tu RM500 je ps3 dia tolak. Haha sb yg tu display. Klu beli ps3 yg dh disistem ni sy bli RM900 termasuk 5 copy game termasuk fifa 19. Janji korang offline. Takdelah kena brick ke apa

    BalasPadam
  4. Klau nk buat jailbreak susah ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. Byk Keja..kena guna komputer,nk update versi terbaru br leh buat jailbreak...

      Padam
  5. Kalau dh jailbreak boleh guna cd lagikah?

    BalasPadam
  6. Sy bru nk beli ps3 jaibreak.. ok ke klo sy beli??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Still ok je bro sebb saya pun beli yang jailbreak je cuma diw tk boleh main online je tu kekurangan die

      Padam
  7. nurqaleesya,, tak payah bli duluu

    BalasPadam

Spirit Of Ukhwah

Spirit Of Ukhwah
My Organization