Ahad, 17 Julai 2011

Kenapa Iphone Anda perlu "jailbreak"?..5 sebab anda perlu jailbreak iphone anda..

  
  

      Sejak zik mula mengatahui mengenai jailbreak dan upgrade kaedah untuk iPhone, zik telah menerima emel daripada pembaca mengenai sebab untuk jailbreak dan perbezaan antara jailbreak dan membuka kunci. Dan soalan seperti,



"saya sudah mendapat AppStore Apple untuk memuat turun aplikasi. Adakah terdapat apa-apa sebab untuk jailbreak iPhone saya? ".



     zik fikir ia akan jadi lebih baik untuk menulis blog post untuk menangani semua soalan-soalan yang serupa. Pertama sekali, izinkan zik menjelaskan soalan tentang "Unlock iPhone vs jailbreak".

     Secara ringkas, jailbreak iphone anda bermakna anda dibenarkan untuk memasang aplikasi pihak ke-3 pada iPhone. Ini sesuai untuk semua versi firmwares. Dan, untuk "unlock iPhone", ia merujuk kepada proses untuk membuka iPhone anda untuk menerima semua pembawa. IPhone unlocked membolehkan anda untuk menggunakan kad SIM dari semua pembawa. Anda tidak mengikat kontrak yang lebih panjang kepada syarikat telekomunikasi rasmi (contohnya AT & T) yang diluluskan oleh Apple.

Jadi, dengan pengenalan muat turub melalui AppStore , mengapa kita masih perlu jailbreak? Untuk soalan ini, kebanyakannya disoal oleh pengguna iPhone 3G, saya telah memikirkan 5 sebab untuk jailbreak iPhone walaupun dengan kehadiran AppStore.


Sebab # 1 - Install aplikasi pihak ke-3 melalui Cydia dan Installer

Pengenalan AppStore di bawah 2.0 adalah ciri terbaik untuk update firmware ini, saya perlu akui. Tetapi walaupun dengan beribu-ribu tawaran aplikasi yang ada di AppStore, terdapat beberapa aplikasi besar yang lain, seperti Netshare, yang diharamkan oleh Apple disebabkan melawan Appstore atas sebab-sebab tertentu. Dan ini adalah tempat di mana Cydia dan Installer datang dan membolehkan anda memuat-turun semua aplikasi pihak ke-3. Antara aplikasi yang besar anda boleh mencari di Cydia adalah seperti berikut:

Cycorder / Perakam Video - Biar anda menangkap video pada iPhone
NemusSync - Sync bawah kalendar dengan Google Calendar
MxTube - Muat turun dan menyimpan video YouTube pada iPhone
iAcces - Let anda menggunakan semua jenis Kaedah Input Cina
iPhoneModem - Biar anda menggunakan iPhone sebagai modem dan memberi sambungan komputer riba anda kepada Internet melalui iPhone
Mame4iPhone - Main arked permainan pada iPhone

Sebab # 2 - Video Rakaman

Berbanding muat turun dengan mana-mana telefon mudah alih yang lain di pasaran, terdapat satu kawasan yang mana muat turun aplikasi pasti akan kalah - Rakaman Video. Dengan iPhone jailbreak, bagaimanapun, anda boleh dengan mudah menghidupkan kamera bawah ke dalam kamera video untuk rakaman video dengan menggunakan Cycorder atau bawah Perakam Video.


Sebab # 3 - Menukar Kelihatan iPhone & Rasa

Adakah anda bosan dengan ikon standard yang datang dengan iPhone? Pernah berfikir mengubah rupa iPhone? Dengan iPhone jailbreak, anda boleh menggunakan Winterboard untuk menggunakan tema di bawah dan membuat ia kelihatan walaupun coool. Berikut adalah hanya beberapa beberapa sampel untuk menunjukkan apa yang Winterboard boleh lakukan untuk anda:




Sebab # 4 - kawalan Penuh iPhone anda

Iphone jika kita dapat pandai menggunkannya..anda pasti tidak akan berfikir untuk menukarnya.persoalan ini terjawab "mengapa anda perlu jailbreak iPhone". Seperti yang anda mungkin tahu, bahagian dalam iPhone versi trim-down Mac OS X, yang sebenarnya teras Unix. Jadi, anda mungkin tertanya-tanya sama ada anda boleh memasang beberapa aplikasi seperti Apache web pelayan Unix, pada iPhone. Jawapannya ialah ya. Dengan jailbreak iPhone, anda boleh memasang versi yang lebih ringan HTTP pelayan dan pelayan yang lain yang serupa. Dan, satu pelayan bahawa kebanyakan pengguna iPhone jailbreak menggunakan daemon SSH. Dengan SSH, anda boleh menyambung ke bawah dari jauh dan pemindahan fail ke / dari. Hebat sangat, kan?..jika anda mahir dalam comand promte anda pasti mengatahui ayat diatas..

Sebab # 5 - Unlock iPhone

Akhir sekali, alasan yang paling biasa untuk iPhone jailbreaking adalah untuk membuka kunci.anda tidak perlu membayar line talifon setiap bulan termasuk bayaran untuk iphone sekali..dengan ini anda boleh memakai iphone anda dengan mana2 sim kad..

harap apa yang zik nak share dapat membantu anda semua kenapa anda perlu jailbreak iphone anda..
jika anda berminat untuk jailbreak iphone anda bolehlah email zik.

~zickgent_xy@yahoo.com~

1 ulasan:

  1. dah jailbreak..blh download sini..
    http://worldofipas.blogspot.com/

    BalasPadam

Spirit Of Ukhwah

Spirit Of Ukhwah
My Organization