Ahad, 6 Februari 2011

Apakah Maksud Attorney-General??


Bermula kisah macam neyh dalam kelas Subjek LAW.. Tak tau la nape la lepas clas Audit mata dah xleh nak buka dah. masa masuk kelas LAW cam dah xtahan sangat saya nak fokus. Maybe sbb tido lewat sangat kowT.. Kira hormat pensyarah saya kena tahan gak nantok neyh..hehhehe

 Macam2 ikhtiar nak hilang nantok neyh, kalau boleh xnak la berterusan macam neyh.. nanti sia2 Jew pe yang Pensyarah aJar dah jadi  macam tuang air atas daun keladi.. tengok la kiri kanan so ada la dua tiga orang member yang sama nasib macam saya.. So nak segarkan mereka saya buat miskol dengan number yang "PRIVATE" khas tok family sahaja..:-p
 
   Tiba2 pensyarah tanya la soalan Apakah Attorney-General??
bila dengar jew soalan itu rasa dah macam menarik jew sebab macam pelik jew..
Alamak pe benda la maksud benda 2??..

so skunk zaman IT. Segalanya di hujung jari anda, maka saya capai HP Sony Aino dan ON WiFi.. kononya nak la sufr cari dalam tenet.. cuba dah 10 kali tp sedih line WiFi xkuat..  Pensyarah masih tanya soalan sama dan dia macam kecewa la sebab kami semua xtau pe makna dia..

  Adoooiiii saya pun SMS kawan yang ambik LAW kat USIM dengan UNiSZA.. rasa macam ada la sinar harapan nak jawab.. bukan main semngat tunggu SMS dari diorang 2... sambIL TunGGu 2 saya try la jawab ZETI Aziz ingt kan Gabenor Bank Negara... rupanya salah..heheheh

  Bila semua xdapat jwab so  pensyarah bagi jwapan bagi Attorney-General= Peguam Negara.. macam biasalah bila dapat jwpan ada yang bunyi

"alorh baru nak sebut jawapan itu pUan"

  lepas 2 Pensyarah tanya plak siapa peGuam Negara.. spontan saya jawab

"Kapal Singh Puan!"...

Pensyarah jawab
"lucky I have a student like this. I get that kind of answer" 
(bertuahnya saya ada seorang pelajar macam ini. saya terima jawapan macam itu)

dia jawab untuk perli rupanya..semua member suka.. malu la jgak tapi nantok dah hilang..;-)

  Tiba2 Phone bergetar  so happy la rasa ingt nak la tebus malu.. tapi member neyh reply

"Zik cakap kat lectrer(pnsyarah) itu sayalah Peguam Negara ini"

  Geram jew rasa tim 2 tapi xpe sekurang-kurangnya saya sah cuba yang terbaik sebut tadi.. Pensyarah tadi pun suruh kami semua untuk cari siapa peguam negara dan dia nak tanya masa kuliah akan datang..

JAdi bila balik kuliah saya terus "surf" internet.. inilah jawapan dia peguam negara kita .. :-)



Peguam Negara
YBhg. Tan Sri Abdul Gani Patail

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Spirit Of Ukhwah

Spirit Of Ukhwah
My Organization